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Rechtsanwaelte Partnerschaft mbB

“If there is any one secret of success, it lies in the ability to get the other person's point of view.”
Henry Ford

Berlin
Lawyer
Certified Specialist for intellectual property law
Foreign languages: English


AREAS OF EXPERTISE:
Intellectual Property, Competition, IT
Digital and „Industrie 4.0“

Dr. Wiedemann has specialized in intellectual property law. Particularly, he advises in matters concerning competition law (unfair competition), IT, design, trademark and copyright law. Furthermore, he advises clients to create a legally compliant internet presence and is active in the areas of general contract law and law on the general terms of business. Dr. Wiedemann represents clients across Germany in court on behalf of plaintiff or defendant.

Practices in Berlin
Member of the Berlin Bar Association

Memberships:
  • Member of the board Verband 3DDruck e.V.
  • Expert Pool Network on Information and Communication Technologies („IKTnet“) of the German Association for Small and Medium-sized Businesses (BVMW)
  • Deutsche Vereinigung für Gewerblichen Rechtsschutz und Urheberrecht e.V. (GRUR)


Publications

09.01.2019: K. Mitterer/Wiedemann/Zwissler, BB-Gesetzgebungs- und Rechtsprechungsreport zu Industrie 4.0 und Digitalisierung 2018, in: Betriebs-Berater (BB) 2019, S. 3 ff.
09.01.2018: K. Mitterer/Wiedemann/Zwissler, BB-Gesetzgebungs- und Rechtsprechungsreport zu Industrie 4.0 und Digitalisierung 2017, in: Betriebs-Berater (BB) 2018, S. 3 ff.
2017: „Rechtliche Auswirkungen des 3D-Drucks auf Immaterialgüterrechte und gewerbliche Schutzrechte“ (Legal Implications of 3D Printing on Intellectual and Industrial Property Rights), Zeitschrift zum Innovations- und Technikrecht (InTeR) 2017, 71-79.
09.01.2017: K. Mitterer/Wiedemann/Zwissler, BB-Gesetzgebungs- und Rechtsprechungsreport zu Industrie 4.0 und Digitalisierung, in: Betriebs-Berater (BB) 2017, S. 3 ff.
August 2013: Autor in: Solmecke/Taeger/Feldmann (Hrsg.), MOBILE APPS - Rechtsfragen und Rechtliche Rahmenbedingungen, Kapitel 4 (Compliance: Rechtliche Anforderungen an Apps), DE GRUYTER, Berlin/Boston 2013, ISBN 978-3-11-030480-0
12.10.2011: Nachgefragt: Durchgestrichene Preise – Wann darf Werbung auf Einführungspreise hinweisen? (FAZ, S. 19)
01.02.2006: Lizenzen und Lizenzverträge in der Insolvenz, RWS-Schriftenreihe „Beiträge zum Insolvenzrecht“, Bd. 38, RWS-Verlag, ISBN 978-3814516387, Köln 2006.
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